ISSN : 2146-3123
E-ISSN : 2146-3131

Spinal Anestezi Uygulanan Bir Olguda Antidepresan Kullanımına Bağlı Konvulsiyon
Alparslan Turan 1, Gaye Kaya 1, Zafer Pamukçu 1, Nermin Öztürk 2
1Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı, Edirne
2Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi, Anesteziyoloji ve Reanimasyon Anabilim Dalı, Edirne
Pages : 43-46

Abstract

Anestezi altında gelişen konvulsiyonun birçok nedeni vardır. Antidepresan ilaçlar, hipotansiyon, aritmi ve konvulsiyon eşiğini düşürmek gibi birçok yan etkiye yol açabilir. Trisiklik antidepresan kullanmakta olan 47 yaşındaki erkek hastaya spinal anestezi ile inguinal herni tamiri planlandı. Spinal anestezi altındayken hastada 60 saniye süreyle konvulsiyon görüldü. Uygun müdahale ve tedaviyle, komplikasyon gelişmeden sorun başarıyla tedavi edildi. Antidepresan ilaç kullanımı öyküsü bulunan hastalarda, konvulsiyon eşiğinin düştüğü akılda tutularak nöbet eşiğini artırıcı önlemler alınmalıdır.

Keywords : Anestezi, spinal/yan etkiler; antidepresan ilaçlar, trisiklik/yan etki; bradikardi/etyoloji; hipotansiyon/etyoloji; risk faktörleri; konvulsiyon/kimyasal yolla oluşan

Viewed : 714
Downloaded : 194